-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49886 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

در آيه 55 سوره آل عمران منظور از كفروا چه كساني هستند؟
در معناي اين آيه مفسران نظراتي داده اند كه مناسب ترين آنها دو نظر است: الف) مقصود از «الذين كفروا» يهود مي باشند كه با كفرورزي به آن حضرت در صدد قتل آن حضرت برآمدند. خداوند از آينده چنين خبر داده كه ما تا قيامت پيروان تو را (مسيحيان) بر يهود غلبه و سلطه خواهيم داد. اين وعده اي است كه تمامي قرون شاهد صدق آن بوده و همواره يهود از جهات مختلف زير نظر و سلطه مسيحيان بوده اند. گاه به كشتار آنها پرداخته و گاه نيز با پشتيباني از آنها دولتي براي آنان تشكيل داده اند (مانند اسرائيل) ولي در هر صورت همواره مسيحيان بر آنها تفوق و برتري داشته اند. ب ) تابعان حضرت عيسي(ع) دو گروه هستند: مسيحيان و مسلمانان. چون از ديدگاه قرآن ايمان به همه انبيا لازم است و پيروان واقعي آن حضرت مسلمانان هستند، در هر صورت مجموع مسلمانان و مسيحيان داراي تفوق بر كفار هستند. هم از نظر جمعيت و هم از نظر قدرت اقتصادي و نظامي و... . درباره رنسانس، بايد توجه داشت كه رنسانس يك سره دين را نفي نكرد، بلكه به مبارزه با خرافات و تحميلاتي برخاست كه كليسا تحت عنوان دين بر مردم تحميل مي كرد نه اين كه با اصل اعتقاد ديني به خصومت پرداخته باشد. اگر هم چنين نزاعي صورت گرفته باشد هيچ گاه موجب رفت بر بستن دين از جامعه غربي نشده است. چنان كه امروز هم مباني ديانت مسيحي در غرب از استحكام برخوردار است و مردم به آن معتقد هستند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.